Wat hebben we toch vreemde mensen op deze aardbol rondlopen! Afgelopen zaterdag gebeurde er iets, wat me gelukkig tot nu nog niet is overkomen. Tja, helaas, eens moet de eerste keer zijn. Tot nu toe ging (ga) ik altijd uit van het goede van de mens. Hoe naïef dit ook mag klinken, zo zit ik nu eenmaal in elkaar….
Afgelopen zaterdag had een gast, Dhr B., een kamer bij ons gereserveerd en aangegeven dat hij graag om half 4 wilde inchecken. Geen probleem, wij passen ons programma hierop aan en we gaan niet meteen om 4 uur bellen als diegene er niet is. Om 19 uur was de beste man nog steeds niet gearriveerd en besloot ik om de persoon in kwestie te bellen. Ik kreeg een sms terug: ik ken dit nummer niet, ben in een restaurant. Nog steeds rekening houdend met zijn situatie dacht ik, okay ik ga niet bellen maar ik stuur netjes een berichtje terug met de opmerking: u heeft een kamer in de slaapfabriek gereserveerd en u heeft aangegeven graag om half 4 te willen inchecken wij vroegen ons af hoe laat u wenst te komen aangezien het inmiddels 19 uur is. Ik begrijp dat u lekker aan het eten bent etc. etc… met als afsluiting geniet lekker van uw diner en we horen graag van u. (niets mis mee toch?) Geen reactie terug. We hebben uiteindelijk tot 01.00 uur ‘s nachts gewacht en geen meneer B aan de deur gehad.
Je moet er niet aan denken dat iemand door pech o.i.d toch ineens voor de deur staat of heerlijk in de sauna zit en de tijd volledig vergeten is. Is allemaal al gebeurd vandaar dat we tot 01.00 uur hebben gewacht. Echt waar, eerlijk: ik was zo verbaasd en boos…. Wat een toppunt van arrogantie: om wel via sms te reageren dat je me niet kent en om vervolgens niets meer van je te laten horen. Ik heb de beste man nog een aantal keer geprobeerd te bellen maar standaard kreeg ik de voicemail. Als je dit nou leuk vindt om te doen, ga dan ook kijken hoe ik me erger, dan heb je er tenminste ook nog lol aan….
Voor uw informatie, ik krijg zoveel telefoontjes op een dag met de opmerking: ik heb geen creditcard kan ik dan toch bij u reserveren? Tot nu toe ben ik altijd goed van vertrouwen geweest en zei ik altijd, ja hoor zeker mag dat, we zien u graag, moet ik dat, dan nu gaan veranderen door zo’n incident? Moet dat zeggen: sorry nee dat kan niet want ik ben bang dat u niet komt? Hahaha
Toch nog heel kort even terug naar u, meneer B., mocht u dit lezen, waar ik niet van uitga, ik laat mijn humeur, vertrouwen en goede zin in alles niet door u verpesten. Ik hoop dat het etentje wat u had, heel erg belangrijk is geweest en dat u daardoor absoluut geen tijd had om ons te laten weten dat de reservering niet door kon gaan. En dat u, ook de daaropvolgende dag(en) zo druk bent geweest, u geen tijd had om ons te bellen.
Gelukkig werden we helemaal blij van onze gasten die zondagochtend aan het ontbijt zaten in de zon en genoten we van ons bezoek uit Amerika. We vergeten dit snel en we hopen dat dit een éénmalig incident zal zijn geweest. Graag gaan we over tot de orde van de dag & door met leuke dingen doen….(de telefoon gaat….)
Voor iedereen die uitgenodigd is voor een kerstviering op school of zakelijk diner, heel veel plezier & geniet!